Al 2,5 maand hier en nog maar 2,5 maand te gaan. - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Kayla Zegers - WaarBenJij.nu Al 2,5 maand hier en nog maar 2,5 maand te gaan. - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Kayla Zegers - WaarBenJij.nu

Al 2,5 maand hier en nog maar 2,5 maand te gaan.

Door: Kayla

Blijf op de hoogte en volg Kayla

10 November 2015 | Swaziland, Manzini

Sanibonani,

Hier weer een berichtje vanuit het prachtige Swaziland. Hoe is het daar in het koude Europa? Hier is het vandaag weer 37 graden. Jeboo (jaa)... en dit is warm als je de hele dag moet werken. Gelukkig heb ik het nog steeds naar mijn zin hier en wordt ik steeds bruiner door de brandende zon.

Het werken is nog steeds lange dagen, maar je krijgt er zo veel voor terug. Het geeft me energie om de kinderen zo te zien genieten van de momenten dat de vrijwilligers er zijn. Helaas kunnen we maar 3 keer per week gaan in de avonden, omdat er een probleem is met de auto en geld.

Nog maar 4.5 week te gaan en dan ga ik Manzini Youth Care alweer verlaten. Hier kijk ik echt tegenop. Heel stiekem wil ik helemaal niet weg hier. Ik heb hier een top tijd en geniet van alle kleine dingen die ik meemaak.

Zoals bijvoorbeeld vorige week, de kinderen zijn allemaal bezig met het maken van examens. Op 12 december begint de zomervakantie en dan moeten allen examens gemaakt zijn. De final exams van de High schools zijn al gedaan. Hierdoor zijn er al graduation ceremonies. Een meisje in het huis waarvoor ik als Social Worker verantwoordelijk ben, had een graduation ceremonie. Voor haar heb ik een prachtige jurk geregeld, we zijn samen naar de kapper gegaan en ik heb op de dag zelf haar helemaal opgemaakt. Ze straalde toen ze vertrok. Dit maakt mij trots op mijn werk hier.

De huismoeder van mijn huis waarvoor ik verantwoordelijk ben was ook jarig vorige week. Met de kinderen heb ik tekeningen en een kaart gemaakt. Zelf heb ik een taart gekocht voor haar. De huismoeder begon te huilen van blijdschap. Dit maakt het werk zo bijzonder. Ze had een top avond, zonder dit had ze haar verjaardag niet gevierd.

Ook zijn we druk bezig met onze kerstmis gifts. Melanie en ik willen alle gedoneerde spullen die we hebben gekregen, geven in een kerstmis box. Nu zijn we naar min. 7 winkels in Manzini gegaan om te vragen voor nog meer donaties. In een winkel hebben we 78 boxen gekregen waar we de gifts in kunnen doen en in de andere winkels hebben we versiering voor op de boxen, toys, haar spullen, tassen en nog veel meer gekregen. Mensen staan hier open om te helpen, maar je moet het wel durven vragen haha...

Gelukkig hebben we tussen de werkdagen van 14 uur ook nog tijd om leuke dingen te doen. Vorig weekend zijn we naar House on Fire geweest. Dit was een Animal Mask Ball voor Halloween. Met alle 17 vrijwilligers en wat vrienden hebben we de gehele avond gedanst en heerlijk gegeten. House on Fire staat erom bekend dat er veel blanke mensen komen, dit was dan ook wel even wennen omdat we in Manzini nauwelijks blanke mensen zien.

We zijn ook met alle Belgen en Nederlanders wezen raften en abseilen. Dit was echt super gaaf. Een dag vol Hippo gevaar, angst, vallen, avontuur, zwemmen, team K, bijna een dood ervaring en vooral heel veel plezier.

Het nationaal museum was een beetje een tegenvaller. Iedereen was heel enthousiast dat we daar heen gingen, maar dit kwam eigenlijk omdat het nationaal museum het enigste museum in Swaziland is. Na 1 uur in het museum rond te hebben gehangen zijn we gaan shoppen.

Verder hebben Melanie en ik alle weekend vol gepland met nog meer leuke activiteiten omdat er nog maar 5 weekenden over zijn. Daarna begint een prachtige reis waar ik heel erg naar uit kijk.

Ik heb deze week ook veel kaarten verstuurd, maar ben erachter gekomen dat ik een bepaalde postzegel mis op de kaarten. Ik hoop dat ze toch aankomen op een of andere manier.

Heel veel liefs,

Kayla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayla

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 5524

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 12 Januari 2016

Manzini Youth Care

Landen bezocht: