I'm working at MYC - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Kayla Zegers - WaarBenJij.nu I'm working at MYC - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Kayla Zegers - WaarBenJij.nu

I'm working at MYC

Door: Kayla

Blijf op de hoogte en volg Kayla

14 September 2015 | Swaziland, Manzini

Sawabonga,

Al één hele week hier en ik leer siSwati. Onze aankomst hier was wat rommelig, maar we zijn nu al één hele week aan het werk. Er was iets misgegaan met de communicatie waardoor we pas op 15 september verwacht werden. Gelukkig zijn we wel na 1 dag met open armen ontvangen. MYC (Manzini Youth Care), de organisatie waar ik in werk, heeft Social Workers hard nodig. Ze zijn dus heel erg blij met onze komst. We mochten vanaf dag één al aan de slag. Dossiers in lezen, huizen bezoeken en een Social Worker helpen met zijn taken.

Melanie en ik hebben beiden een huis uitgezocht die we 3 weken gaan bezoeken en observeren. Dan moeten we onze observatie aan elkaar overdragen. Na 3 weken wisselen we van huis en kijken we of we hetzelfde zien. Daarna mogen we een plan opzetten voor de observaties die we hebben. De rest van de taken zijn huisbezoeken, in de nacht de straat op om straatkinderen te zoeken, scholen bezoeken van de kinderen, kinderen interviewen, dossiers inlezen en bewerken en kinderen helpen met hun schoolwerk.

Dit is ongeveer 20-30 uur in de week. Daarnaast moeten we ook nog onze schoolopdrachten finishen. Dit is toch nog een hele klus haha, maar in het weekend hebben we vrij.

Afgelopen zaterdag hebben we een game reserve bezocht en veel animals gezien. Dit was echt heel gaaf. Het landschap is hier prachtig. We hebben zelf een palmboom in onze tuin:). Na het safaripark zijn we traditioneel gaan dineren met wat Staff. Ze eten hier veel vlees en hier ben ik gelukkig gek op. Iets traditioneels in Swaziland is boerenkool. Ze noemen het hier anders, maar het proefde hetzelfde. Wel gek, want ze eten dat hier alleen in de zomer en wij in de winter.

We wonen in 'the palace'. Dit is waar alle vrijwilligers wonen. We wonen er nu met 4 anderen meiden. 3 Schotse en 1 Engelse. Het is erg gezellig. Morgen komen er 2 andere meiden uit België. Wij zijn verantwoordelijk voor hun aankomst.

Vandaag hebben we een officiële introductie gehad en het contract getekend van MYC. We weten nu hoe de organisatie in elkaar zit en wie er waarvoor verantwoordelijk is. Alleen ik ben zo slecht in namen onthouden. De namen hier zijn zo moeilijk.

De mensen in Swaziland zijn heel erg vriendelijk en ik voel me hier veilig. Ze zijn super blij met volunteers en ontvangen je met open armen. Het Engels spreken gaat me best goed af. Ik dacht dat dit nog heel lastig ging worden, maar nu als ik met Melanie praat, praten we gewoon Engels tegen elkaar haha.

Het gaat dus super goed met mij en ik heb het samen met Melanie heel erg naar mijn zin! We zijn een goed duo hebben we ontdekt.

Liefs,

  • 14 September 2015 - 21:40

    Anita :

    Heeey dames!! Echt ontzettend leuk om jullie verhaal te lezen, volgens mij gaan jullie je plekje daar zeker vinden! En wat super cool om snachts de straten op te gaan op zoek naar kinderen die jullie helpende hand heel goed kunnen gebruiken!
    Heel veel plezier samen, dikke knuffel!

  • 14 September 2015 - 23:54

    Karin:

    Hoi Kayla, geweldig wat je doet! Ben ontzettend trots op je. Deze ervaring zal je altijd bij blijven. Een hele fijne en leerzame tijd toegewenst van ons, Nico en Karin

  • 15 September 2015 - 01:37

    Elly Bremer:

    Wat geweldig dat je al wat mag en kunt ondernemen. Mijn eerste indruk is, dat je het naar je zin hebt. Super.
    Ik wens je veel wijsheid en plezier in wat je gaat doen en ik blijf je volgen. Groetjes vanuit Beuningen.
    Elly

  • 15 September 2015 - 18:28

    Leontine (mama):

    Hè meis,erg keleleuk om dit te lezen,tranen sprongen in mijn ogen.geniet er naar van , van alles wat je meemaakt.groetjes mama

  • 15 September 2015 - 18:34

    Monic:

    Hoi Kayla, fijn dat je je al een beetje "thuis" voelt. Geniet maar van deze mooie ervaring!! Erg leuk dat we mee kunnen genieten van jouw belevenissen. Groetjes van Monic en Vienna.X

  • 15 September 2015 - 18:52

    Hans Zegers:

    Hier hans ik wens deze meiden een hele goede tijd in Swaziland , dat ze veel zien en een hele boel gaan meemaken dat als jullie thuis komen dat we leuke verhalen horen kusjes pa ma.

  • 30 September 2015 - 22:49

    Hetty :

    Hallo buurmeisje we worden goed op de hoogte gehouden door pap en mam.
    Heel veel groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayla

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 5503

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 12 Januari 2016

Manzini Youth Care

Landen bezocht: